Zon, zee, strand en surfen - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Mathil - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en surfen - Reisverslag uit Mal País, Costa Rica van Mathil - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en surfen

Blijf op de hoogte en volg Mathil

02 Januari 2015 | Costa Rica, Mal País

Lieve allemaal,

Het is even geleden dat ik wat geschreven heb. Mijn laatste dagen in Nicaragua waren relaxed: lekker door Granada gewandeld en Eline rondgeleid, voor het eerst een manicure en pedicure genomen, naar een meer geweest tussen twee kraters, een kerstconcert bijgewoond in het park en Nicaragua heb ik afgesloten met een heel leuk kerstfeest aan het strand! Het was een fantastisch begin van mijn reis!

Eerste kerstdag was het dus echt tijd om met de bus de grens over te gaan. Gelijk werd het verschil tussen de twee landen mij zo duidelijk. Costa Rica is meer ingespeeld op toerisme wat maakt dat de wegen beter zijn, openbaar vervoer beter georganiseerd is, er meer westers eten is, iedereen Engels spreekt (is wel slecht voor mijn Spaans) en alles wat schoner is. Gelukkig blijft het nog steeds centraal-Amerika!
Onze tussenstop was in Liberia. De plaats opzich was niet bijzonder maar het hostel was knus. De mensen in het hostel hadden een heerlijke kerstmaaltijd gemaakt en wij mochten aanschuiven. Het was echt heerlijk! En zo bijzonder om in een groep te komen met lieve mensen met elk een verhaal. Na nog even skypen met het thuisfront op tweede kerstdag waren we dus klaar voor de rit naar santa teresa, een surfplaats aan de pacifische kust. Zo mooi was het om naar buiten te kijken en de begroeide bergen te zien. Het maakte me zo gelukkig om dit mee te maken. Na 6 uur kwamen we aan bij ons hostel. Heel relaxed en ongecompliceerd. Daarna hebben Eline en ik onze eerste duik genomen. Heerlijk! En 's avonds de zonsondergang gezien. Zo mooi!

Het strand geeft mij zoveel rust en een erg tevreden gevoel. Elke dag buiten en in het water zijn vind ik echt heerlijk. De tweede dag hadden Eline en ik onze eerste surfles. Het was zo leuk! Onze instructeur was heel goed en we leerden snel. De eerste les konden we al staan! De tweede les leerden we de golf in peddelen. Ook dat ging goed! Vandaag had ik mijn laatste les, Eline had haar buik teveel geschaafd waardoor ze de derde les niet mee kon, helaas. Maar daardoor heeft zij wel prachtige foto's van mij kunnen maken! Ik kan nu ook op het 'groene' water de golf pakken! Zo gaaf was het!! Zie de foto's! Het hostel is ook zo leuk! We kunnen geen afscheid nemen dus blijven we een nacht langer. Dit kwam eigenlijk door een gesprek wat we op een avond hadden met een jongen die hier werkt. Naast dit werk heeft hij nog een tattooshop. Hij vertelde over zijn leven en met elkaar hadden we zulke mooie en open gesprekken. Ik zal dat moment nooit vergeten. Eline en ik hadden nog niet gegeten dus kookten we voor hem. Hij vond het zo leuk om met ons te eten omdat hij normaal alleen eet. Eline had nog geen Gallo Pinto gehad (rijst met bonen) dus hij zou dat de volgende dag voor ons maken. Ik heb al vaak rijst en bonen gehad maar deze maaltijd was zo ontzettend lekker! En nu lig ik met mijn buikje vol in de hangmat dit verhaal te schrijven. Deze dagen hebben mij zoveel bijzondere, mooie, super sportieve en grappige momenten gebracht. Eline en ik hebben ontzettend geluk met onze kamergenoten, van een enorme giechelbui met een jongen uit Frankrijk tot aan een heel lief gezin oorspronkelijk uit Kenia. Gister gingen we met 3 jongens uit onze dorm mee naar de waterval van Montezuma. Serieuze banen hadden ze maar hielden erg van reizen, waren geïnteresseerd en met elkaar konden we erg lachen. Alle 3 geen vriendin maar na de trip begrepen we wel waarom. Eline kan er een cabaretvoorstelling van maken. Ik heb er zo om gelachen maar ik kan het jullie niet schrijven. In het echt zal ik met dezelfde lading proberen na te vertellen. In ieder geval we hadden wel zin in een relaxed trip op nieuwjaarsdag. De eerste waterval was mooi en we kwamen er ook best snel. Op naar de tweede. Inmiddels waren de jongens al uit het zicht maar we genoten van de tocht, toen soms al best spannend. Eindelijk aangekomen wilden zij direct door. De derde waterval zou moeilijker te bereiken zijn en we wilden dat ook niet alleen doen dus we gingen mee. Broodje naar binnen gewerkt en daar gingen we dan. 2 minuten hebben we als groep gelopen. Daarna waren Eline en ik op ons zelf aangewezen. En dat hebben we geweten. Enorme angst overwonnen en op het einde met wat hulp van andere wandelaars kwamen we aan. Vooral in het begin en achteraf hebben we enorm genoten en gelachen! Gelukkig was er een weg terug die makkelijk was. Met een brug door de jungle kwamen we aan! We zijn het nieuwe jaar dus goed begonnen!

Zoveel om nog te vertellen maar in het kort even: we hebben hier ook een yogales begewoond, gewandeld in het plaatsje, koffie gedronken in een bar waar ze alles zelf maken (inrichting, cadeautjes en natuurlijk de koffie en de lekkernijen) en oud en nieuw gevierd met een grote internationale groep op het strand!

Morgen gaan we met de jongen die hier werkt en een Engelse vrouw naar een groot internationaal park. We kunnen er fietsend naar toe. Dat brengt oa Nederland even naar hier!

Daarna gaan we via een plaatsje hier dichtbij naar Monteverde. Daar in de omgeving, gaan we, binnen onze grenzen, nog wat sportieve avonturen aan in de jungle en daarna waarschijnlijk weer richting zee. De tijd gaat soms zo snel. Over bijna 3 weken heb ik mijn vlucht naar Peru! Maar eerste nog genieten van al het moois hier in Costa Rica! En dan begint de tweede helft van mijn reis!

Voor de lieve mensen in Nederland, ik hoop dat jullie een prachtige jaarwisseling hebben gehad en dat 2015 weer veel mooie momenten zal geven!

Liefs, vanuit het zonnige Costa Rica! Ik hoop dat in Nederland het winterse zonnetje vaak doorkomt!

  • 02 Januari 2015 - 22:03

    Freya:

    Aahh leuk meisjes! Veel plezier! xxx

  • 03 Januari 2015 - 08:59

    Sjoerd Van Meteren:

    Lieve Mathilde, Weet niet zeker of mijn bericht is aangekomen. Daarom nog een keer langs deze weg.

    Het gaat goed met je, dat is duidelijk. De eerste obstakels liggen achter je. Costa Rica doet zijn/haar naam eer aan, kennelijk. Nog een mooi verblijf en we wensen je een ontspannen en inspirerend 2015. We lezen je graag. Astrid en Sjoerd

  • 03 Januari 2015 - 11:42

    Fronique:

    Lieve Mathilde, we hadden de indruk al een beetje, maar na het lezen van dit blog en het zien van de foto's weet ik het zeker: je bent in het paradijs beland. Dat dit grote genieten nog je hele reis mag duren! Liefs, Mam.

  • 20 Januari 2015 - 19:17

    Oma Wouda:

    DAG LIEVE KLEINDOCHETR,
    vAN oMA EN jOHAN DE HARTELIJKE groeten vanuit Zwolle,
    Het gaat goed met je zo te lezen en dat = harstikke fijn. We hopen dat je heel erg geniet en het ook heel erg fijn blijft hebben.

    Hier regen en sneeuw, maar de stemming = goed, hoewel Oma heel veel pijn heeft an haar rug en dat is heel vervelend.
    groet,
    Johan en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Mal País

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2015

Argentina

13 Maart 2015

Mi tiempo en Cusco

12 Februari 2015

Primera vez a Peru

21 Januari 2015

Pura Vida, Costa Rica

02 Januari 2015

Zon, zee, strand en surfen
Mathil

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 8527

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: